17 listopada 2009

AMBUSH ''PIGS''


Zacząłem odnawiać skasowane posty z nowym serwerem na pliki do zassania (po zamknięciu odsiebie.com ) .Tym razem spróbuję na mediafire.

W polowie lat 90tych bardzo aktywna była niemiecka wytwórnia COMMON CAUSE w której katalogu można było znaleść takie bandy jak ABC DIABOLO, DYSTOPIA czy AMBUSH.

O ABC DIABOLO czy DYSTOPII można poczytać wiele w necie i jest sporo informacji na ich temat.

Najbardziej enigmatycznym bandem z tej trójki jest berliński AMBUSH.

Kapela grała na poczatku lat 90tych takiego sobie hardcore i wydali 2 epki ,które zostały wydane w Polsce na kasecie chyba przez kogoś z Jarocina.[okładka była z odwróconą pacyfką]

Przełomem w tym zespol e było dojście do składu amerykanina Toma Rusnaka, związanego wcześniej z RORSCHACH. Nagrali wtedy dwie genialne płyty LACH i PIGS, 10 calówke oraz ostatnią bardzo słabą REVENUE.

AMBUSH jest kapelą, która wyszła z swoimi poszukiwaniami daleko poza kanon 3 akordowego grania punkowego. W swojej muzie otwarła na mnie kilkanascie lat temu[to już tyle lat] zupełnie nowe perspektywy na granie panka ;) Dodać należy, że pod koniec swojej działalności płytą PIGS fascynował się białostocki SANCTUS IUDA i ponoć na ostatnich ich gigach było to słychać.

Pamiętam także ,że w Polsce płytę PIGS, chciał wydać na kasecie koleś z Kępna [ale nie pamiętam jak się zwał] i jego label się nazywał EX Svoboda [czy jakoś tak] .Sorry ,ale skleroza nie boli.Pamiętam ten fakt ,bo kiedyś razem wracaliśmy z katowickiej Czad Giełdy i byłem podekscytowany faktem, że sporo osób w Polsce pozna twórczość berlińczyków[jednak nic z tego nie wyszło].

Zresztą do tej pory obydwa te albumy są "swieże" i cały czas z ogromną przyjemnością lubię ich słuchać.

W necie i na blogach jest bardzo mało informacji na temat tego bandu, jak i nagrań , więc postanowiłem wrzucić PIGS dla zainteresowanych.

A, kapelką i jej historią, fotami jestem bardzo zainteresowany.

Kuba

link-klik


5 komentarzy:

  1. sprzedałem niedawno Pigs LP za 6 dych.Straciłem zysk?

    OdpowiedzUsuń
  2. w osmose rec jest do kupienia ,zas na allegro cd Pigs widzialem po 19zl (nie bylo chetnych)

    OdpowiedzUsuń
  3. będę wstawiał na Allegro 2lp "Lach" za parę tygodni. tak uprzedzam.

    OdpowiedzUsuń
  4. hehe, Pigs na winylu ma mniej utworów niż cd, a Lach - odwrotnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. ten "koleś z Kępna" to ja, Czesław Jarząbek ;) niestety, życie i jego zawiłości uniemożliwiły mi wydanie "Pigs" choć nadal działam na polu muzycznym i tu i tam można wyłapać moje wydawnictwa... pozdro z Krainy Deszczowców!

    OdpowiedzUsuń